skip to Main Content

هوا: صاف و کمی سرد

زمین:خشک و با لکه های برف در بالا دست

نحوه دسترسی به پای صعود قله ورجین

با قرار در در لواسان-اول خیابان ورجین در ساعت ۵:۴۵ ، به انتهای خیابان ورجین دو رفتیم و ماشین ها را پارک نمودیم.

دو لنگه در آهنی که شروع منطقه حفاظت شده را نشان میدهد، ابتدای راه صعود ما می باشد.

در ساعت۶:۱۰ از همان مسیر جاده شروع به پیمایش کردیم.

نمایی از لواسان و سد لتیان

در کنار جاده تعدادی گودال بزرگ به منظور جلوگیری از ورود سیل به منازل پایین دست حفر کرده بودند.

یک ساختمان در سمت راست که احتمالا مخزن ذخیره آب و تاسیسات آن است، دیده میشود.

روبروی ما میان دو دره، یالی مستقیم وجود دارد که ما آن را برای صعود انتخاب کردیم.

یال صعود

کمی بالاتر در محل تلاقی یال با جاده ، محلی را برای صرف صبحانه انتخاب کردیم.

باد سرد و آزاد دهنده جریان داشت و ما در پناه سنگها نشستیم.

بعد از صرف صبحانه از شیبی تند به سمت بالا رفتیم در واقع عمده صعود ما را تشکیل میدهد.

در انتهای این شیب و کمی پایین تر از یال اصلی( خط الراس) درخت سرو کوهی بزرگی قرار دارد.

خط الراس

صعود قله ورجین

پس از رسیدن به یال اصلی، با تغییر جهت به سمت شمال غربی و با کمی بده-بستان، در ساعت ۱۰:۰۵ به قله ورجین رسیدیم.

برف های روی خط الراس
قله ورجین

پس از کمی استراحت و عکاسی، ابتدا همان یال را در پیش گرفتیم و سپس مستقیما از دره به سمت پایین سرازیر شدیم.

حدود ساعت ۱۲:۱۰ به کنار ماشین ها رسیدیم.

زوج همنورد و خوش ذوق ما با آوردن کیک و شمع و برپایی بساط چایی، جشن تولد مختصری برای یکی از همنوردان ما برگزار نمودند.

تولد آخر برنامه!

نهایتا در ساعت ۱۳ به سمت تهران حرکت کردیم.

سایر توضیحات: در فصل خشک چالش اصلی صعود همان شیب تند ذکر شده و در فصل زمستان در بالا دست ، برفکوبی سنگین قسمت انتهایی مسیر صعود به قله ورجین میباشد.

سایر توضیحات جهت صعود به قله ورجین:

* در مسیر آبی وجود ندارد اما ارتباط با موبایل برقرار است.

* دو مسیر دیگر از سمت روستای امامه و کلوگان نیز مورد استفاده کوهنوردان قرار میگیرد که در فصل زمستان چالشی شبیه به مسیر انتخابی ما دارد.

* یک گروه کوهنورد دیگر ، از مسیر ما انتهای دره سمت چپ و گردنه بالا دست آن رفته و از آنجا قله را صعود نمودند